سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه در دانشش اختلاف و دوگانگینباشد . [امام باقر علیه السلام ـ در بیان معنای راسخان در دانش ـ]
پرستوی مهاجر
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» نجوای من و دل...

 

شعر نجوای من و دل انتظار

 

به کجا می‌روی ای دل، اندکی تدبیر کن 

چاره‌ای جو، فکرِ نوری در دلِ شبگیر کن

دل بگفتا مهدیا من عاشق و آواره‌ام

از همان روزی که گل را دیده‌ام بیچاره‌ام

هاجرم من، هجرِ یارم قاتلِ جان من است

یوسفم گم کرده‌ام، کو شاهِ کنعان من است

من زبونم عاجزم، در جمعِ یاران بی کسم

بی گلِ آل نبی، من کس نی‌ام، خار و خسم

از همان روزی که گشتم بر درِ این انجمن

تا نبینم روی یارم گرچه باشم در وطن

من غریبم بی‌کسم جز عشقِ او درمان ندارم

گشته‌ام خوار و زبون جز وصلِ او سامان ندارم

من بگفتم کی دلا این شکوه‌ها را کن رها

شکر حق کن، یار ما گردد، گشاید کارها

تا بود زهرا تو را مادر، ز غم‌هایت چه باک

تا بود ثامن عزیزت از غریبی‌ها چه باک

دست مولا، جانِ مادر گشته اکنون حامی‌ات

عشقِ زهرا بر تو ای خمار، گشته ساقی‌ات

حافظ از درد من و تو جانِ جانان، آگه است

بشنو این بیتش که درمانِ تو بر این درگه است

یوسف گمگشته باز آید به کنعان غم مخور

کلبه احزان شود روزی گلستان غم مخور...


شعر نجوای من و دل انتظار بقیع

پانوشت:

1- این شعر هم بعد نماز صبح امروز سروده شد فکر کنم صبح بعد نماز بازدهی مغزم بیشتره!

2- فکر میکنم وزن همه‌ی ابیات درسته ولی خوب تازه کاریم دیگه به لحاظ معنایی معایبی داره کاریش نمیشه کرد...

3- رهی معیری، حافظ و صائب تبریزی شعرای محبوب من هستند البته شاید چون بیشتر از بقیه اشعارشون رو میخونم اینطوریه.

4- امام حسن علیه‌السلام: بخشش بدون درخواست بزرگترین شرافت است. 

5- یه بیت زیبا از حافظ:   ما در درون سینه هوایی نهفته‌ایم   بر باد اگر رود دل ما زان هوا رود...



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » محمدمهدی محمدی ( پنج شنبه 91/1/17 :: ساعت 11:5 صبح )

»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

بریده ام ..
یک شعر از استاد فاضل نظری
حاشیه ای بر دیدار یار...
چشم مشکین
نخل سوخته (عکس)
درمانی کو؟
چاره ی دل
آتشدان عشق
چهار دوبیتی یک نیایش...
بزم شاهانه ما...
اشعاری در پاسخ به شطحیات نجفی...
لب تشنه ی لطف...
نجوای من و دل...
دو جفت دوبیتی!
اول شناخت، سپس ازدواج!
[همه عناوین(39)]

>> بازدید امروز: 4
>> بازدید دیروز: 4
>> مجموع بازدیدها: 139627
» درباره من

پرستوی مهاجر
محمدمهدی محمدی
بسم الله الرحمن الرحیم "وَمَن یُهَاجِرْ فِی سَبِیلِ اللّهِ یَجِدْ فِی الأَرْضِ مُرَاغَمًا کَثِیرًا وَسَعَةً وَمَن یَخْرُجْ مِن بَیْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلى اللّهِ وَکَانَ اللّهُ غَفُورًا رَّحِیمًا" نامم مهدی است اما مهدی‌وار نزیسته‌ام... مادرم فاطمه است لکن در این آشفته‌ بازار دست محبتش را رها کرده و در شلوغی دنیا گمشده‌ام... بارها خدمت مولایم ثامن الٱمه مشرف شده‌ام اما گویی لیاقت آهوی مولا شدن را هم ندارم... پس می‌نویسم به قصد قربت که شاید باقیاتی باشد از برای روز وعده داده شده که سخت از بی‌توشگی‌ام پریشانم...

» پیوندهای روزانه

از تو بعـــید بود که بر مــن جفــــا کنی [25]
نامه ای به همسرم [51]
این روزهای من... [17]
آدم ها و حواها!! [14]
اندر حکایت عروسی قوم و خویش... [26]
بهتر ‌‌‌از کیمیا "مرحوم نخودکی" [14]
من یک زن هستم.... [34]
[آرشیو(7)]

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
ساعت یک و نیم آن روز
جاده خاطره ها
سلمان علی ع
بوی سیب
ســــــــــــــ ا مـــــ ع ســـــــــــــ و م
یادداشتهای فانوس
شهداشرمنده ایم _شهرستان بجنورد
مهاجر
گلابی نباشیم!
امید انتظار من
نهِ/ دی/ هشتاد و هشت
اخراجیها
مهدی چراغ‌زاده
اهالی اوسط
مهدی یاران
صل الله علی الباکین علی الحسین
پر شکسته
بر و بچه های ارزشی
مناجات با عشق
تَرَنّم عفاف
دانشجوی چابهار (ابراهیم جعفری)
مجنونـ نیامدنی استـــــ (محمد بوتیمار)
حقیقت تلخ (انجمن اسلامی دانشجویان چابهار)
حاج آقا مسئلةٌ
آسمونی تا بینهایت...(علیرضا جلولی)

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان